Conferință dedicată profesioniștilor în sănătate și industriei marcomm
18 martie 2024 • HOTEL JW MARRIOTT


Program 2024

10.30 - 11.30
Înregistrarea Participanților
11.30 - 13.30
SESIUNEA 1
Diseminarea informațiilor și importanța surselor de informare în domeniul sănătății
Cuvânt de deschidere a conferinței

Dr. Carmen Orban

Consilier de Stat, Cancelaria Prim-ministrului

Comunicarea în situații de criză medicală. Cum direcționăm publicul către sursele credibile disponibile? Comunicarea între cadrele medicale.
Într-un context marcat de incertitudine medicală, unde de multe ori, emoțiile se împletesc cu soluțiile practice, comunicarea corectă poate aduce claritatea de care avem cu toții nevoie. Vă invităm să luați parte la o discuție deschisă între doi manageri de unități medicale privind comunicarea în situații de criză medicală. Descoperiți cum trebuie ghidat publicul către surse credibile și cum putem îmbunătăți comunicarea între cadrele medicale.

Dr. Beatrice Mahler

Medic Primar Pneumolog, Manager Institutul de Pneumoftiziologie Marius Nasta din București, Șef De Lucrări UMF Carol Davila București, Disciplina Pneumoftiziologie

Dr. Valeriu Gheorghiță

Medic Primar Boli Infecțioase, Conferențiar Universitar, Șef Disciplina Boli Infecțioase III, Facultatea de Medicină Generală, UMF "Carol Davila", Director General Spitalul Clinic de Urgență "Prof Dr Agrippa Ionescu", București

Tehnici de comunicare eficiente în relația medic-pacient. Comunicarea medic-pacient: pacienții cu nevoi speciale – copii, părinți și vârstnici. Ansamblul modalităților terapeutice disponibile pentru o abordare multidisciplinară.
Empatia și comunicarea eficientă sunt elementele cheie ale relației medic-pacient. Modul/modalitatea în care să comunicăm cu pacienții cu nevoi speciale - copii, părinți și vârstnici. Ansamblul modalităților terapeutice disponibile pentru o abordare multidisciplinară, inclusiv terapiile complementare autorizate și acreditate. Împreună, vom descoperi cum să creăm legături mai puternice și să oferim suport.

Dr. Valeria Herdea

Medic Primar Medicină de Familie

Dr. Raluca Ghionaru

Medic Primar Medicină de Familie

Terapiile Complementare: Realitate, Mituri și Perspective în Comunicarea Medicală.
O prezentare care ne arată cum să comunicăm corect și eficient terapiile complementare. Subliniază de asemenea rolul informării/informației corecte despre terapiile complementare în îngrijirea sănătății, mituri în comunicarea publică și perspective proaspete asupra integrării lor în practica cotidiană.

Dr. Sorin Cadar

Medic Primar ORL, Președinte ARHC

Moderator

Ana Maria Diceanu

Founder & CEO, Brain 4 Strategy

13.30 - 14.30
Pauză de Prânz
14.30 - 16.30
SESIUNEA 2
Responsabilitatea în comunicarea în domeniul sănătății
Combaterea dezinformării. Cum contracarăm informațiile medicale false? Ce facem cu publicul care caută pe internet soluții la probleme medicale?
Prezentarea se va axa pe evidențierea tendințelor contemporane ale dezinformării, dintre care cea mai importantă este faptul că publicul este total schimbat (“Este adevărat, deci cred!” devine “Cred, deci este adevărat!”). Prezentarea va opera cu distincția fundamentală între actorii dezinformării și membrii obișnuiți ai publicului, subliniind faptul că, în absența unei astfel de distincții, eforturile de combatere a dezinformării și a discursului pseudo-științific pot devine chiar parte a problemei, creează polarizare și activează sentimentele anti-sistem, anti-elite. În final, sunt oferite câteva sugestii privind abordarea strategică, integrată și pe termen lung a dezinformării.

Prof. Univ. Alina Bârgăoanu

Membră a Consiliului consultativ European Digital Media Observatory

Receptarea și impactul informațiilor despre sănătate în era noilor tehnologii
În era digitală, Internetul și platformele sociale au transformat modul în care oamenii caută, evaluează, partajează și împărtășesc cu alți utilizatori informații și convingeri despre sănătate. Studiile recente atrag atenția că oamenii adoptă deseori strategii problematice de interogare, navigare, selectare și evaluare a informației medicale din mediul online. Preferințele și credințele utilizatorilor pentru anumite canale de comunicare și surse de informare medicală sunt un indicator pentru calitatea relației pe care aceștia o au cu profesioniștii din sănătate, precum și un barometru al nivelului de alfabetizare media. Prezentarea va sintetiza datele cercetărilor recentele despre căutarea, receptarea și impactul informației medicale în era digitală și va discuta modalitățile de optimizare a alfabetizării media în rândul publicului.

Conf. Univ. Dr. Alina Duduciuc

Conf. Univ. Dr., Coordonatoarea programului postuniversitar „Comunicare în domeniul sănătății ” de la Facultatea de Comunicare și Relații Publice SNSPA

Rolul mass-media în situația crizelor medicale. Responsabilitatea mass-media și a influencerilor – de unde luăm informația reală și cum o transmitem?
Explorăm rolul crucial al mass-mediei în gestionarea crizelor medicale. Vom analiza responsabilitatea pe care o au atât mass-media cât și influencerii în transmiterea informațiilor corecte și relevante în timpul unor situații critice pentru sănătatea publică. Vom aborda întrebări importante: De unde putem obține informații veridice? Cum putem asigura o comunicare eficientă și responsabilă? Participați la această prezentare pentru a descoperi modalități practice de a accesa și transmite informații esențiale în timp real.

Liliana Curea

Jurnalist, Președinte ALIA - Asociația pentru Lupta Împotriva AVC

Brand personal și comunicare în 2024. Cum comunicăm brandul personal ținând cont de reglementările actuale? Responsabilitate și etică.
In 2024, construirea și comunicarea unui brand personal în domeniul sănătății necesită o abordare atentă și etică, accentuând transparența, competența și empatia. Campaniile de profil necesită responsabilitate maximă și respect pentru confidențialitatea pacientului. Comunicarea eficientă și etică este esențială pentru a menține încrederea și a promova sănătatea publică.

Crenguța Roșu

Co-Managing Partner & Founder DC Communication

Moderator

Monica Jitariuc

Consultant & Trainer de Comunicare