Responsabilitatea în comunicarea în domeniul sănătății
Combaterea dezinformării. Cum contracarăm informațiile medicale false? Ce facem cu publicul care caută pe internet soluții la probleme medicale?
Prezentarea se va axa pe evidențierea tendințelor contemporane ale dezinformării, dintre care cea mai importantă este faptul că publicul este total schimbat (“Este adevărat, deci cred!” devine “Cred, deci este adevărat!”). Prezentarea va opera cu distincția fundamentală între actorii dezinformării și membrii obișnuiți ai publicului, subliniind faptul că, în absența unei astfel de distincții, eforturile de combatere a dezinformării și a discursului pseudo-științific pot devine chiar parte a problemei, creează polarizare și activează sentimentele anti-sistem, anti-elite. În final, sunt oferite câteva sugestii privind abordarea strategică, integrată și pe termen lung a dezinformării.
Prof. Univ. Alina Bârgăoanu
Membră a Consiliului consultativ European Digital Media Observatory
Descarca prezentarea
Receptarea și impactul informațiilor despre sănătate în era noilor tehnologii
În era digitală, Internetul și platformele sociale au transformat modul în care oamenii caută, evaluează, partajează și împărtășesc cu alți utilizatori informații și convingeri despre sănătate. Studiile recente atrag atenția că oamenii adoptă deseori strategii problematice de interogare, navigare, selectare și evaluare a informației medicale din mediul online. Preferințele și credințele utilizatorilor pentru anumite canale de comunicare și surse de informare medicală sunt un indicator pentru calitatea relației pe care aceștia o au cu profesioniștii din sănătate, precum și un barometru al nivelului de alfabetizare media. Prezentarea va sintetiza datele cercetărilor recentele despre căutarea, receptarea și impactul informației medicale în era digitală și va discuta modalitățile de optimizare a alfabetizării media în rândul publicului.
Conf. Univ. Dr. Alina Duduciuc
Conf. Univ. Dr., Coordonatoarea programului postuniversitar „Comunicare în domeniul sănătății ” de la Facultatea de Comunicare și Relații Publice SNSPA
Descarca prezentarea
Rolul mass-media în situația crizelor medicale. Responsabilitatea mass-media și a influencerilor – de unde luăm informația reală și cum o transmitem?
Explorăm rolul crucial al mass-mediei în gestionarea crizelor medicale. Vom analiza responsabilitatea pe care o au atât mass-media cât și influencerii în transmiterea informațiilor corecte și relevante în timpul unor situații critice pentru sănătatea publică. Vom aborda întrebări importante: De unde putem obține informații veridice? Cum putem asigura o comunicare eficientă și responsabilă? Participați la această prezentare pentru a descoperi modalități practice de a accesa și transmite informații esențiale în timp real.
Liliana Curea
Jurnalist, Președinte ALIA - Asociația pentru Lupta Împotriva AVC
Descarca prezentarea
Brand personal și comunicare în 2024. Cum comunicăm brandul personal ținând cont de reglementările actuale? Responsabilitate și etică.
In 2024, construirea și comunicarea unui brand personal în domeniul sănătății necesită o abordare atentă și etică, accentuând transparența, competența și empatia. Campaniile de profil necesită responsabilitate maximă și respect pentru confidențialitatea pacientului. Comunicarea eficientă și etică este esențială pentru a menține încrederea și a promova sănătatea publică.
Crenguța Roșu
Co-Managing Partner & Founder DC Communication
Descarca prezentarea
Moderator
Monica Jitariuc
Consultant & Trainer de Comunicare